کد خبر: ۱۶۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
 تحلیلگر مسائل اجتماعی: 

 رشد تولید ملی راه‌گشای مشکلات اقتصادی است

 تحلیلگر مسائل اجتماعی گفت: اهمیت‌دادن به موضوع حرکت رو به جلو تولید ملی، می‌تواند راه‌گشا در مشکلات بزرگ اقتصادی مانند بحث تورم، اشتغال‌زایی و حتی تأثیرگذاری بر ارزش پول ملی کشورمان باشد.

میلاد رخ بخش بنده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: با توجه به حساسیت‌های موضوع اقتصادی در مسائل امروزه و همچنین تأثیر این موضوع بر سفره مردم و چرخه اقتصادی کشور، طبیعتاً باید اذعان نمود که از جمله انتظارات فعالان اقتصادی امروزه و کلیه مردم از دولت‌ها جهت رفع مشکلات و موانع اقتصادی موارد بزرگ و مهمی است.

 وی افزود: از مهم‌ترین مباحث مهم آنها می‌توان؛ مثلاً به کاهش تورم، حذف قیمت‌گذاری‌های دستور مانند، کوچک‌سازی دولت، برنامه‌محور بودن، مقابله با اقتصاد زیرزمینی، بازنگری در سیاست‌های ارزی و عدم رقابت با بخش خصوصی است.
 
 تحلیلگر مسائل اجتماعی با اشاره به این موضوع که با وجود مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی کشور، رئیس‌جمهور باید در این زمینه دارای تبحر و تجربه‌های اجرایی لازم در موضوع مهم اقتصادی باشد، یادآور شد: رئیس‌جمهور باید بتواند در دولت فارغ از جریانات سیاسی از افراد با دانش و متعهد در این زمینه، متخصص، شایسته و دارای کارنامه مشخص اقتصادی به همراه نیروهای با روحیه جهادی و با انگیزه، جوان و هماهنگ باهم بهره ببرد.
  رشد تولید ملی راهگشای مشکلات اقتصادی است
 رخ بخش بنده ادامه داد: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که کلید اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور مسئله تولید داخلی و ملی است، لذا تکیه بر این اصل و مبنا، و همچنین روند رشد تولید داخلی و اهمیت دادن به موضوع حرکت رو به جلو تولید ملی، می‌تواند راه‌گشا در مشکلات بزرگ اقتصادی مانند بحث تورم، اشتغال‌زایی و حتی تأثیرگذاری بر ارزش پول ملی کشورمان باشد.
 
 وی مشارکت دادن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد و تولید داخلی را مهم‌ترین رکن اقتصادی حال حاضر دولت فعلی دانست و گفت: انتظار می‌رود دولت کنونی نیز، در این راستا علی‌الخصوص در سال جدید که نیمی از آن را تقریباً گذرانده‌ایم، در این باره مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشد تا شاهد حضور روزافزون بخش خصوصی در مدیریت اقتصاد و تولید ملی در نیمه دوم امسال نیز باشیم و این روند در سال‌های آینده نیز ادامه یابد.

 رشد تولید ملی راهگشای مشکلات اقتصادی است
 
 این تحلیلگر مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه نیمه‌تمام دولت قبل یعنی دولت سیزدهم شهید رئیسی در بحث اقتصادی، بحث تبدیل توافق‌نامه‌های اقتصادی به قراردادهای حقوقی قابل اجرا است که این موضع در ذیل بحث قانون برنامه هفتم توسعه هست که ضروری است در دولت جدید این موضوع به نحوی پیگیری و دنبال شود.
 
 رخ بخش بنده تصریح کرد: در نهایت باید اذعان نمود که با توجه به هوش و ادراک رهبر معظم انقلاب و توانایی تشخیص حل مسائل مهم اقتصادی در بیانات اخیر ایشان نیز شاهد بودیم که فرمودند مشارکت مردم، درون‌زاییِ اقتصاد را تضمین می‌کند و روابط خارجی مؤثّر، برون‌گرایی را.

 وی در پایان افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای سیاست‌های کلّی تأمین اجتماعی نیز صحبت نمودند و راهکاری برای حل وضعیت معیشت مردم تلقی نمودند که می‌توان دولت جدید از این موارد نیز به عنوان راهکاری مهم بهره ببرد.
 
 انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان